mandag den 18. august 2014

På tur i Danmark - part 2...

Nå men jeg fik aldrig fortalt færdig om vores tur gennem Danmark.
Søndag vågnede vi op efter en go lang nats søvn og vældede ned og spiste af den store buffet til vi ikke kunne rumme mere og der sad vi så igen og slappede af mens ungerne hoppede som sindsyge på hoppeborgen - ja roen blev kun lige afbrudt af at Sammie fandt på at kravle op på borgens væg, for så at kaste sig i frit fald over på den næste væg.
Men selv det lærte vi at slappe af til og efter de havde hoppede i virkelig lang tid ( hvordan holder de maden i maven) gik vi ned på værelset hvor jeg begyndte at pakke mens Daniel og unger gik en tur i poolen og træningsrummet.

Først lige inden sidste chance for udtjekning fik vi snøvlet os færdig og sagde pænt tak og farvel til Scandic og drog videre på vores eventyr i Danfos Universe, der ikke lå langt fra hotellet.

Turen var ikke så lang, men det føltes lidt som om vi kørte ude i ingenting og pludselig var der nogle flad hvorpå der stod Universe og vi var der - lidt sjov oplevelse når man kommer fra København.
Det var dog en overvældende oplevelse at træde ind og blive mødt af den smukkeste sø med den vildeste blå kube i, hvor vandet væltende ned af. Den var meget tillokkende og oplevelser derinde var absolut også overvældende. Jeg kan næsten ikke beskrive det, men at være inde i kuben var overvældende, måske var det musikken og det blå lys, men det var som om pludselig at være i en anden verden. Du kan se mere om den her - men selv det beskriver overhoved ikke følelsen!

Vi var jo altså afsted dagen før ca. alle skulle starte skole, så der var ikke mange, hvilket passede os vældigt fint. Vi oplevede på ingen måde halvdelen på de 6 timer vi var der men alt vi oplevede var fantastsisk. Daniel og Sammie kørte Segway (flere gange), Sienna mødte, krammede og fik en kogle af Pixiline, der også havde sin helt egen by. Der var den gamle gård hvorpå Danfos er skabt, gravkøer man måtte bruge, 5D film og uendeligt meget mere. Men oveni alt det, så var der også smukt, der var blomster og bede overalt, det var nærmest som en lille botanisk have man gik rundt i. 

Vi var der som sagt i en 5-6 timer før vi blev nød til at vende bilen mod København, men for ungerne var det slet ikke nok, de har nærmest dagligt spurgt hvornår vi kan tage tilbage - det sker altså ikke normalt. Men vi glæder alle til igen at vende tilbage til sønderjylland og gå endnu mere på oplevelse <3 p="">





















3 kommentarer:

  1. Skønne billeder - som altid.
    Dog synes jeg Pixeline er en smule uhyggelig ;o). Men jeg er nok heller ikke helt målgruppen..
    Danfoss Universe lyder fantastisk. Det vil jeg gerne prøve en gang!

    SvarSlet
  2. Som altid fantastiske billeder.

    Det er skønt at høre at I var vilde med Danfoss Universe. Mine unger elsker den slags steder men jeg må indrømme at jeg har mødt flere der ikke var så vilde med det og derfor har jeg indtil videre sprunget det over. Måske man skulle genoverveje det?

    SvarSlet
  3. Jeg synes, du har en masse sejt foto fra denne tur. Du kan offentliggøre det på instagram og få likes herfra https://viplikes.dk

    SvarSlet