søndag den 3. november 2013

Jeg er så ked af det... ikke mere!!

Noget er helt galt med min blog!

Jeg har i nok et halt år levet med at min header blev underlig i farven når jeg havde uploadet et billed. Det samme gælder side menuen. de gamle billeder var fine, prøver jeg at sætte et nyt ind blev det uskarpt og grumset i farven.

Jeg troede det var mig, der havde ændret på et eller andet, men nu har jeg genindlæst at, nulstillet alt og gjort det mange gange og billeder i header og side menu er ikke hvide, men grå. Der ligger ligesom et lag henover...


Og så til det meget mystiske! Min midlertide header, blev pludselig rigtig?!? Når jeg prøver igen, ja så er det ny uploadet billed igen gråt! DET GIVER INGEN MENING!


Jeg vil rigtig gerne ha bloggen fin og ny, til at fejre dens 5 års fødselsdag i slutningen af ugen - så sidder der nogen derude, der ved noget så please, please sig mig hvad jeg skal gøre!!

For jeg er faktisk rigtig ked af det her :(


Mirjam reddet bloggen og hvis andre har samme problemer så prøv at gemme jeres billeder som PNG filer. Nu fungere mit!!

Men skabeloner crasher stadig, bom bom bom!

11 kommentarer:

  1. Jeg kigger lige med her.. Har nemlig samme problem :-(

    SvarSlet
    Svar
    1. Nu ligger der i hvert fald lidt svar <3

      Slet
  2. Jeg har haft samme problem med at billederne bliver grålige og grumsede, når jeg uploader almindelige JPEG-filer, hvilket især ses tydeligt på den hvide ramme jeg altid har på mine billeder. Jeg begyndte derfor at ændre filtypen af mine billeder til enten GIF eller PNG og der er der ikke det problem, så måske du kan prøve det. Jeg ved ikke så meget om forskellen på de forskellige filtyper, men her virker det i hvert fald. Prøv det :)

    Håber at det lykkes, for du skal ikke være trist :) Og jeg forstår godt at det går dig på, når æstetikken driller. Din blog og dine billeder er så fine og skal ikke være grå og grumsede!

    Kram <3

    SvarSlet
    Svar
    1. også kæmpe tak her Mirjam <3

      Slet
    2. Mange tusinde tak! Det hjalp :O <3

      Slet
  3. Jeg har samme problem med uskarpe og grumsede billeder. Tror da lige jeg prøver st ændre filtypen.
    Tak for tippet;-)

    SvarSlet
  4. Jeg kan hjælpe med de uskarpe billeder! Det er en ny irriterende funktion i blogger- måske det også er det der spiller ind i forhold til headeren- Du får lige en lille guide.
    Hvis du har en google+ profil skal du logge ind i den. Hvis ikke du har google+ opretter du en plusprofil. Det sker nemt og hurtigt.
    Du skal gå ind i kontoindstillinger og så kører du godt ned af siden, til du kommer til 'fotos'. Ved fotos er der helt sikkert hak i 'korriger automatisk nye billeder' - det 'hak' fjerner du, for det er det der skaber bøvl!

    Håber det virker for dig. Det gjorde det hos mig...

    KH

    SvarSlet
    Svar
    1. TAk LIsbeth - det har i hvert fald hjulpet noget <3

      Slet
  5. Jeg forstår fuld ud din frustration. Dine billeder er så fine og så er det da ikke til at holde ud at de bliver ødelagt når de bliver lagt op. Held og lykke med det, jeg holder så meget af din blog.

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhh Marine, du gør mig altid så glad <3 <3 <3

      Slet