lørdag den 24. marts 2012

Siennas værelse #2

Næste trin i processen der hedder, færdiggørrelse af Siennas værelse, er i dag fuldendt og med et godt resultat, hvis jeg selv skal sige det.
I løbet af ugen har jeg malet karmen og panelerne på den væg hvor den "blændet" dør der er. Vi ville rigtig gerne ha den helt væk, men det kan desværre ikke lade sig gøre, da den vender ud til opgangen i huset og det ville resultere i en total istandsættelse af den.
Og selvom utallige boligmagasiner skriver at man da bare kan indsætte hylder i en blændet dør, så nævner de aldrig at det kan man kun på den ene side, den anden side er ikke dyb nok. Nok om det, vores løsning er i hvertfald blevet, at bruge dørkarmen som ramme for en stor opslagstavle.

Så i dag blev den bløde masonitplade købt, skåret, betrukket og skruet fast på dørkarmen. Den største udfordring var klart at døren er hamme skæv, så det skulle pladen så også være. Men det hele lykkedes og jeg synes det er blevet så fint.

Stoffet, som opslagstavlen er betrukket med, er et Limited Edition Liberty stof med Hello Kitty, der er printet i Japan. Det har været lidt af en kamp af få fat i og ikke billigt, men skal der Kitty op, så er det her absolut en løsning alle i hjemmet kan klare at se på.
Jeg har stadig et lille stykke af stoffet tilbage og må finde på noget virkelig fantastisk at bruge det til!
Spejl i Sienna højde er også sat op i dag og er et fund via dba.dk, som jeg i længere tid gennemtravlede i søgen efter sådan en spejl. Nu kan lille dullen se sig selv mens hun bruger sine 7m2 til dansestudio.

Til sidst en smuk ung fyr, der for tiden er tvunget til at opholde sig på dette über tøset værelse, nu hvor hans eget værelse er igang med af få den helt store tur - håber han overlever, man ved aldrig 







8 kommentarer:

  1. Hvor ser det godt ud! Det er noget fantastisk stof - og farven på det møbel der, er bare så smuk.. (hvad hedder det egentlig sådan et? Sekretær?) Nåmmen... Det er i hvert fald rigtig fint.
    Og wow for en smuk dreng også :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Betine <3
      Møblet hedder et chatol og jeg er også så glad for farven. Man ved ski aldrig rigtig om den farve man har bestemt, nu også er som man drømmer om ;)

      Slet
  2. aij hvor blev det flot med den opslagstavle!

    SvarSlet
  3. Det ser da rigtig fint ud og man skal ikke kimse af opslagstavler!

    <3 Ida

    SvarSlet
  4. wow, your blog is just awesome :)) i can find so much inspiration here, you have such a nice feeling for colors! i follow you with bloglovin... hugs, svenja

    SvarSlet
  5. Fiiint!

    Jeg er vild med chatollet og spejlet og også opslagstavleløsningen :)

    I øvrigt havde jeg også en af de skønne spanske danserinder på min opslagstavle hele barndommen - og jeg elskede at løfte op i skørterne og se de fine skørter under ;)

    Håber at Sammie overlever pigehørmen ;)

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
    Svar
    1. Postkortet er mit gamle, et kort min mor sente til mig da hun var ude og rejse - mener der har været to. Men det er så fint og gennemført, for der er både det skørt man ser, et underskørt og et trykt skørt.

      Ang. Sammie, så er den 50/50 tror jeg - meget traumatisk oplevelse for en pre teen ;)

      Slet