tirsdag den 28. februar 2012

La petite magazine 7...

Nogen gange føler jeg bare jeg er vild heldig. Som da jeg på en eller anden måde kom i kontakt med fotografen Monika Elena. Ingen af os aner rigtig hvordan hun stødte på mit lillebitte mærke - men det var starten på en masse sjove dage.
Oplevelser der for det meste starter med meget hyppige besøg til DMI for at tjekke efter det perfekte vejr og ender med Monika ligger i en eller anden stikkende plante og fotografere mens jeg løber manisk rundt og prøver at style en Sienna, der tydeligvis er i en hel anden verden, end den vi andre befinder os i ;)

Det var absolut også en af de dage, da vi i december var ude og lave denne her foto serie inde i botaniskhave - men jeg lover jer vi grinte, faktisk så meget at vi til tider var bange for at blive smidt ud af væksthuset. 

Og ud over den utrolig smukke datter jeg har lavet, vil jeg, host host, lige nævne at jeg har lavet den store blomsterkrans Sienna har på hoved og at det faktisk var overraskende nemt. Noget jeg helt sikkert vil gøre igen og kun kan opfordre andre til at prøve.
Billederne er i La Petite Magazine issue 7 - et rigtig godt online blad synes jeg selv 







4 kommentarer:

  1. Sikke vidunderlige billeder! Din datter er så smuk så smuk! Arbejder Monika primært i Danmark? Hun er absolut en af mine yndlings-fotografer. Der er sådan en smuk historie over billederne med det fine sarte lys.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hi Lisbeth
      Jeg elsker hendes billeder, de er nemligt noget særligt <3
      Hun bor pt i Danmark, men flytter tilbage til USA her til sommer - desværre for Danmark :(

      Slet
  2. Skønne, skønne billeder med fantastisk stemning. Sienna er noget af det smukkeste stykke pige jeg har set og så må man jo nok leve med at hun er svær at style.

    Den anden dag prøvede jeg at fange et billed af min yngste datter (og det vel og mærke på hendes egen opfordring) mens en af Mathildes kamerater var på besøg. Hun var helt flad af grin og sagde at det var lidt som at fotografere et vildt dyr hvor man bare måtte vente på det rigtige øjeblik for Anna var slet ikke til sinds at poserer eller bevæge sig hen hvor baggrunden eller lyset passede til det hun gerne selv ville vise frem. I virkeligheden synes jeg det er en kvalitet at de ikke bare stiller sig op i positur og måske er det også en del af den naturlighed man kan se i billederne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kunne ikke være mere enig Marina - det er vitterligt en kvalitet at de ikke bare stiller sig op og smiler pænt!
      Det er det naturlige i billederne, der er med til at gøre dem fantastiske og at vi andre bag billedet må bogstavligtalt vælte rundt, er bare en del at det <3

      Slet